Week 9 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 9

05 November 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hallo allemaal daar zijn we weer!! Week 9 alweer!

Maandag weer allemaal hele dagen stage! De laatste dag dat er nog familie was. De vader en het zusje van Rika vlogen om 16:40 terug naar Nederland. Dit werd iets later door de orkaan in New York uiteindelijk vlogen ze pas om 21.30 terug!
Het was weer een gewone dag stage! ’s Ochtends lekker sporten en ’s middags gingen Rika en Michelle met de cliënten naar de zee zwemmen. We dachten laten we even een stukje naar het diepe toe zwemmen. We waren net bij het stukje aangekomen waar je niet meer kan staan! We waren rustig aan het zwemmen en plotseling riep Rika au een Steek! Wij snel terug zwemmen naar het ondiepe en kijken wat er aan de hand was. Eerst zagen we niks maar het bleef steken later kwamen er allemaal rode vlekken en uiteindelijk allemaal witte bultjes. Er gauw uit en maar even vragen aan de begeleider wat dit is. Ze dacht aan een kwal! Wij maar snel terug naar stage en daar even naar de dokter. Iedereen werd ingeseind dat we eraan kwamen en alles werd meteen stop gezet! Ze dachten dat er iets ergs was gebeurt! Het bleek uiteindelijk een kwallen beet te zijn van een Portugees oorlogsschip! Rika was onderzocht door de arts op stage. We zijn later nog naar onze eigen dokter gegaan omdat Rika zich toch niet helemaal 100% voelde. Daar ging dan ons hardloopafspraakje! ’s Avonds nog de familie van Rika uitgezwaaid! Na deze drukke dag maar vroeg op bed!
Dinsdag was een rustige stage dag! Alles liep weer helemaal volgens schema! Rika voelde zich weer helemaal goed. Michelle en Rika hebben na stage nog even fanatiek hardgelopen. Want ja hier moet ook aan onze conditie gewerkt worden hé!
Woensdag was ook weer een lekker stage dagje! We hadden veel activiteiten vandaag op het veld. Het is hier nu weer goed weer en de zon brand dus weer goed op ons lichaam!
Donderdag weer vroeg de wekker voor stage! Het is af en toe wel moeilijk hoor om zo vroeg op te staan! Om 06.00 gaat os wekkertje alweer nog even 20 minuutjes blijven liggen en dan moeten we er toch echt aan geloven! Na stage hebben Rika en Michelle weer lekker hardgelopen!
Vrijdag nog een dagje stage en dan weekend!! Na stage even de grote boodschappen halen en dan kan het weekend echt beginnen!
Zaterdag een spannende en leuke dag voor Kellie! Kellie gaat haar duik bevret halen in 3 dagen dit was de eerste dag dat ze ging duiken! Om 09.00 werd kellie weg gebracht door Tjeerd. Ze gaat samen met een jongen die we hebben leren kennen bij stage! Hij loopt op een ander afdeling stage! Er was een wielerwedstrijd met de bekende namen onder andere: Marianne Vos, Lieuwe Westra, Nikkie Terpstra en nog vele anderen. Tjeerd, Rika en Michelle gingen hier naar kijken! Er is ons een plek verteld waar je het beste kon staan bij een hoge berg zodat je de wielrenners langzaam kunt aanzien komen. Laat het net voor dat ze komen even keihard regenen. Het was dus spiegelglad op de weg want ja zo gaat dat op Curacao! Bijna niemand durfde omhoog te fietsen! Ze liepen allemaal lopen naast de fiets! Maar Marianne Vos hebben we wel even naar boven zien fietsen! Dat was dus even een kleine tegenvaller! Nadat ze voorbij waren zijn we de auto ingestapt om richting pontjesbrug te rijden. We gingen daar even lekker op het terras lunchen! Hier konden we de wielrenners nog over de grote brug zien fietsen! Daarna nog even gewinkeld en weer naar de auto gegaan! We zijn even naar het hotel gereden waar de huldiging zou zijn van de wielrenners! Wij waren daar natuurlijk weer te laat voor maar hebben toen heerlijk op het terrasje gezeten! Lekker sapje en Cocktail gedronken! Hier werd Kellie ook naar toe gebracht toen ze klaar was met duiken! Ze vond het erg leuk om te doen en nog zoveel mooie dingen onder water! Tjeerd en Kellie zijn ’s avonds nog even naar Mambo geweest en Rika en Michelle zijn lekker thuis gebleven!
Zondag de 2e dag voor Kellie om te duiken! Ze ging er weer met veel zin heen! Tjeerd, Rika en Michelle hadden een ochtendje thuis om de wasjes te draaien en om met familie te skypen natuurlijk want ja dat moet ook gebeuren hé! ’s Middags lekker op het strand gelegen bij het Marriot Hotel en een afsluiter bij de Starbucks! Hier werd Kellie ook weer terug gebracht van het duiken! Het was een heerlijk rustig weekend! We gaan weer met volle moed een stage week in!

• 05 November 2012 - 22:04

Lotte Antonisse:

Hee Kel,

Ben je aan het duiken? vet cool! al mooie dingen gezien?
    Ik ben zo jaloers op het weer hè.. kan je misschien een KLEIN beetje mooi weer deze kant op sturen? :)
    Vet leuk om te lezen wat jullie meemaken, ga vooral zo door!

Liefs xx

Oma Bruins:

wat een heftig weekje. Je hoeft je daar niet te vervelen .Op naar de tiende week Knuffel van de oma van Michelle.

• 07 November 2012 - 16:33

Carolien:

hallo vier studenten
    nou pas maar op voor het portugees oorlogschip wat ik er over gelezen heb
    is het de tijd van het jaar voor deze dingen .
    goed van jou kellie het duiken heb jij je brevet al gehaald? het is vast heel bijzonder
    de onder water wereld van curacau, wij zijn natuurlijk hier met hele andere dingen
    bezig o.a.sintmaarten zondag is het 11 november dus lampion lopen elia is al druk
    bezig op school om er een te maken dus de keel schor zingen en dan snoepen geblazen.

• 11 November 2012 - 20:03

Claudia Paters:

Super stoer kellie dat duiken!! Jeetje wel jaloers hoor!! Hahah lekker genieten daar gewoon tussen de stage dagen door! Have fun!

• 15 November 2012 - 16:02

Ineke:

Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt!!!