Week 18 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 18

07 Januari 2013 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Ten eerste allemaal nog gelukkig nieuwjaar! Wij wensen jullie allemaal veel geluk, liefde en gezondheid toe voor 2013!
We blijven het allemaal zeggen, ook ik zal het nog een keer zeggen; jeeeetje wat gaat het toch snel! Over 4 weekjes gaan we alweer naar het koude Nederland, weg van dit prachtige eiland waar we al zoveel leuke dingen hebben mogen mee maken! Ik denk dat we dit gevoel alle 4 delen, we hebben zoveel leuke dingen gedaan, en zullen deze laatste 4 weken ook nog wel leuke dingen doen. Maar wanneer het tijd is om naar huis te gaan, kunnen we allemaal met een voldaan gevoel naar huis.

Dan nu het weekverslag. Tijdens stage hadden we ook deze week weinig werkzaamheden. Dit kwam omdat in de afgelopen week oud en nieuw viel. Hierdoor worden er geen activiteiten aangeboden. Als we wilden konden we gewoon spontaan met een groepje cliënten een sportles gaan doen. Maar het normale programma verviel dus. Hierdoor hebben we de mogelijkheid gehad om even goed met het project bezig te gaan. We zijn nu wel opgeschoten. Veel dingen zijn nu bijna allemaal geregeld. Het project krijgt nu echt een beeld. We weten allemaal wat we met het project willen bereiken en hebben een plan voor ons ogen hoe we dit gaan bereiken!

In deze week dus oud en nieuw!! Ook dit was wel vreemd om dit op Curaçao te vieren. We zijn allemaal gewend om dit in de kou gezellig met familie te vieren! Maar om dit dan op Curaçao te vieren is ook wel weer heel vernieuwend! Oudejaarsdag moesten we s’ochtends gewoon stage lopen. In de middag was er op stage feest. Alles was super goed geregeld, er was muziek, vuurwerk en lekker eten. Hier zijn we nog even geweest. Zoals hier traditie is is er ook een 1000000 klapper afgestoken. Hierna nog gezellig met de collega’s wat eten en dan lekker naar huis, voorbereiden op de heftigste avond van het jaar! Op de terug weg zijn we nog even langs de winkel geweest. Want jaa tuurlijk hebben wij ook deze avond op Curaçao oliebollen en appel beignets nodig.
S’avonds zijn Tjeerd en Kellie bij vrienden van Tjeerd zijn voetbal langs geweest. Hier hebben we pannenkoeken en oliebollen gegeten. Hun hebben bij hun een appartement een super fijn dakterras. Hier hebben we na het eten even gezeten. Om 7 uur onze tijd (12 uur jullie) werd er op curaçao een mooie vuurwerk show gegeven die we hebben mogen ervaren vanaf het dakterras.
Om 10 uur hadden we met Rika en Michelle afgesproken bij de pondjesbrug. Dus met z’n allen in de taxi (waarbij de muziek gewoon te! Hard stond). Op het Brionplein waren super veel mensen! Al de lokale mensen nemen gewoon een koelbox en stoeltjes mee en gingen hier gezellig met elkaar zitten. Om 12 uur iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst te hebben en champagne te hebben gedronken zijn we naar Cabana geweest! Toch wel raar om oudejaarsnacht aan het strand te vieren. Heerlijk!
Nieuwjaarsdag zijn we naar Jan Thiel geweest. Hier was een nieuwjaars duik. De eerste 2000 mensen kregen een Unox muts. En wij gingen voor die muts, dus om 8 uur ging het wekkertje alweer. En na zoon leuke gezellige nacht is dat best vroeg! Bij de nieuwjaars duik was het super druk. Grappig al die mensen op Curaçao met een Unox muts! Verder hebben we deze dag nog even lekker op het strand gelegen en zijn we thuis geweest.

Michelle haar familie (en dat zijn nog al wat!) haar moeder, vader, oma, zus, broertje en zusje ( ja echt de hele familie) is van de week aangekomen. Ze hebben een goede reis gehad ondanks wat turbulentie. Ze verblijven vlak bij Mambo, voor de familie die hier al is geweest doet dit waarschijnlijk een belletje rinkelen. Ze blijven hier tot aanstaande woensdag. Michelle heeft deze dagen ook vrij. Zo kan ze optimaal genieten van het verblijf van haar familie.

Deze week begint op stage het normale programma weer! Dus nu de laatste lootjes. Volgende week komt nol weer!  dus we moeten nu nog even hard aan het werk om alles goed voor te bereiden!

Tot volgende week!

• 08 Januari 2013 - 12:36

Ineke:

Bedankt voor jullie goeie Nieuwjaarswensen!! Wij wensen jullie heel veel succes en ook nog heel veel plezier op Curacao.Maar vooral een heel goeie gezondheid en..over een paar weken weer veel sterkte in Nederland.
    Toch ook wel weer heel moeilijk om die periode weer af te sluiten en de mensen te moeten missen.
    Voor Michelle een heel fijne week met alle familie gewenst!!!
    Heel veel groetjes uit een heel vochtig en grijs Nederland.
    Liefs Ineke.

• 08 Januari 2013 - 20:00

Carolien:

hoi hardwerkende stageres
    kreeg ik vanmiddag de schrik van mijn leven curacau weer eens in het nieuws
    dus maar even snel op vers geperst gekeken en gelukkig het was niet een van
    jullie, er was een militair aangehouden voor stalking en bedreiging van een meisje
    dat stage loopt op curacau .
    wat een leuke fotos van de niewjaars duik de mutsen kunnen jullie mooi gebruiken
    bij aankomst op schiphol het wordt namelijk kouder dan vallen jullie vast op ha ha ha
    de groetjes carolien.