Week 20 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 20

21 Januari 2013 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hallo Allemaal!!
Over precies 2 weken zijn we weer in Nederland.
We zijn nu al de plannen aan het voorbereiden wat we nog allemaal doen en zien. Want dat moet nu echt gebeuren!

Deze week begonnen we met frisse moed aan onze stage! Dit was de week van ons project! Er moesten nog veel dingen geregeld worden voor ons project en daarom hebben we niet een normaal programma gedraaid op stage!

Maandag gingen Rika en Michelle maar even de Bolas bak schoonmaken! Nol zou dinsdag komen dus wilde we alles goed voor elkaar hebben. Rika en Michelle druk de plantjes uit de Bolas bak aan het plukken. Kwam Nol ineens uit het busje gestapt een dag te vroeg! Nol kon het wel waarderen dat we de bak aan het schoonmaken waren.

De dinsdag en de woensdag hebben we half programma gedraaid en de rest met het project bezig geweest. Het project heeft bij sommigen voor wat slaapgebrek gezorgd maar daar komen we ook wel weer over heen.

Donderdag was dan de dag van ons project! Om 07.00 uur zouden we op stage beginnen met alle voorbereidingen. Gelijk vanaf 07.00 uur zijn we druk bezig geweest. De tijd gaat dan ook zo snel om! Om 09.00 uur begon de opening voor de cliënten. Het is Curaçao natuurlijk dus dit werd een uurtje later. Dit gaf verder geen problemen voor de rest van de activiteiten. We hadden hier al wel een beetje rekening mee gehouden. We hadden een leuke opening met een praatje in het Papiaments en een dansje als warming up. Daarna was het startschot voor de run. Alle cliënten hadden een stempelkaart gekregen en die moesten ze proberen vol te krijgen. De actieve groep moesten 8 rondjes rennen den de passieve groep 4 rondjes. Alle cliënten waren erg enthousiast en zijn ook allemaal voor een volle stempelkaart gegaan. Als ze hun stempelkaart inleverde kregen ze een sleutelhanger. Niet zo maar een sleutelhanger maar een met Nederlandse klompjes eraan. Iedereen was hier erg blij mee.
Aan het einde van de run hebben we een prijsuitreiking gedaan en konden de cliënten eten op de afdeling en een beetje rusten.
Het was een zeer geslaagde ochtend!
In de middag hadden we verschillende workshops. Voor elke afdeling was er een workshop over gezonde voeding. Daarnaast konden ze nog uit een volleybal workshop en een muziek workshop kiezen. In de middag waren er minder cliënten omdat er ook nog veel cliënten aan het slapen waren.
We kunnen terug kijken op een geslaagde dag! Nu de beoordeling nog!!

Vrijdagochtend hadden we nog een evaluatie met het team van het ATC over ons project. Ze waren allemaal erg enthousiast over de dag zelf. Ze vonden het leuk dat er iets anders gedaan werd als een sportdag!
Vrijdag hebben we voor de rest van de dag ons programma gedraaid!

Zaterdag ging Kellie naar Bonaire om daar te duiken. Ze ging samen met iemand die ook stage loopt bij Capriles en waar ze samen mee haar duikbevret heeft gehaald. ’s Ochtends om 06.00 vertrokken ze al richting Hato! Kellie is tot zondag gebleven op Bonaire! Kellie heeft het erg leuk gehad. En vond het eiland erg rustig!

Zaterdag zijn Rika en Michelle naar Landhuis knip geweest. Er zijn zoveel landhuizen hier we dachten we moeten er toch een bezocht hebben! Halverwege de heenweg kwamen we erachter dat we niet zo veel benzine meer hadden. En we waren net op een stuk waar geen benzinepompen meer waren. We zijn toch maar door gereden naar het landhuis en zijn na het landhuis helemaal terug gegaan om te tanken! We hadden van verschillende mensen gehoor dat Playa Kalki een heel mooi strand schijnt te zijn. We zijn op zoek gegaan naar het strand het was bij westpunt en makkelijk te vinden. We hebben daar gekeken maar het viel ons erg tegen. We hebben daar wat gegeten en hebben toen besloten naar de grote knip te gaan om daar heerlijk in de zon te liggen en om te snorkelen!
Tjeerd is de hele dag lekker bij huis geweest en thuis genoten van de zon.

Zondag zijn we allemaal heerlijk thuis gebleven en flink in de zon gelegen.
Tjeerd is nog naar een café geweest om daar voetbal te kijken en daarna Kellie opgehaald van het vliegveld.

Wij gaan er nog een weekje tegen aan op stage! Dit word onze laatste week op stage en dan hebben we nog een heerlijk weekje vakantie!

Ayo en tot volgende week!

• 21 Januari 2013 - 09:39

Mar Bruins:

Fijn dt het project geslaagd is .Nu maar afwachten op de beoordeling.Nog twee weken dannaar de sneeuw en de kou maar ook schaatsen. knuffel s allemaal en tot de volgende keer. Oma van Michelle

• 22 Januari 2013 - 17:22

Carolien:

hoi alle 4
    wat fijn dat alles zo goed verlopen is tijdens het project en
    wat een leuk idee van jullie met die sleutelhangers ,ik zie het
    al helemaal voor mij al die lopende clienten goed hun best
    doen om de stempelkaart vol te krijgen heel erg mooi !
    kom zelf net thuis van het schaatsen we staan nu al een
    week op het ijs deze week nog nachtvorst van -12 graden
    zondag dooi en dan zien we wel weer we hebben er inmiddels
    ook sneeuw bij gekregen dus het is nu helemaal wit .
    de hartlijke ijs groetjes van carolien

• 27 Januari 2013 - 12:28

Ineke:

Hallo dames en heer,

Ik denk dat ik nog één keertje een mooi verslag van jullie kan lezen. Daarna zijn jullie weer in Nederland.
    Jammer winter is weg in Nederland, het regent en er kan dus niet meer worden geschaatst.
    Maar O.K. er is gelukkig geschaatst.
    Nog een heel fijne vakantieweek gewenst en alvast sterkte met het afscheid van Curacao.
    Liefs en groetjes uit een nat en winderig Friesland.