week 21 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu week 21 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

week 21

28 Januari 2013 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Week 21
Dit was dan onze laatste stage week alweer bij Klinika Caprilles, ook was het de week waar wij alle 4 onze stage positief hebben afgerond en bijna over alle nodige handtekeningen beschikken om weer terug naar Nederland te vliegen. Komende vrijdag gaan we de laatste handtekening ophalen.
Deze week was stage groten deels het zelfde als de afgelopen weken alleen werden er nu bij een aantal lessen al afscheid genomen van de cliënten en begeleiders maar vooral de cliënten van ons. Het is erg leuk om te zien dat de cliënten positief over ons spreken en het erg gewaardeerd hebben dat wij met ze gesport hebben.
Deze week zijn ook de afsluitende gesprekken met Inge onze coördinatrice geweest. Op dinsdag stond het eindgesprek van Michelle en Rika gepland en voor de Woensdag voor Kellie en Tjeerd. Hier werden de beoordelingen ingevuld en de handtekeningen gezet. Op donderdag hebben we de beoordelingen van het project ontvangen en ook deze was voldoende voor iedereen. Op vrijdag na de laatste les zijn we gezamenlijk langs alle afdelingen gegaan om hier afscheid van te nemen.
Vanaf nu kon onze welverdiende vakantie beginnen en de eerste plannen waren dan ook al direct gemaakt. Zaterdag ochtend vroeg vertrekken ( 5 uur de wekker, half 6 rijden) om de christoffel berg te gaan beklimmen. Het had al een aantal keren eerder in onze planning gestaan maar moest er nu toch maar eens van komen. 6 uur aangekomen bij het park bleek dat het park pas om 7 uur in de ochtend open zou gaan…. Dit zegt wel iets over het fanatisme van de CIOS‘ers maar we baalden hier allemaal van, hadden een uur langer op bed kunnen liggen. Uiteindelijk kwam de vrouw die het park moest openen ook nog een kwartier te laat om vervolgens op haar dooie gemak alles te openen. Uiteindelijk konden we half 8 het park ingaan en begon 8 uur onze klim.
Wij hadden uit verhalen gehoord dat het laatste stuk echt klimmen zou zijn en dit was ook echt het geval. Maar de weg hierna toe was ook zeker de moeite waard. Klimmen over stenen en rotsen, buiken onder de takken en springen over het riviertje. Echt super vet om te doen! Met een aantal ingelaste pauzes waren we uiteindelijk na een klein uur als eerste van de dag aan de top van de berg.! Het uitzicht vanaf hier was echt onbeschrijfelijk mooi. We hebben hier even een momentje voor ons zelf gehad en na een half uur uiteindelijk weer begonnen aan de afdaling. Wat op sommige stukken nog moeilijker was als omhoog maar is zonder ongelukken verlopen gelukkig.
In de middag zijn Kellie en Tjeerd naar Punda ( Willemstad) gegaan om hier alvast een paar souvenirtjes te kopen. Rika en Michelle hebben de middag lekker thuis afgemaakt.
Vandaag op zondag hebben we een planning gemaakt voor wat iedereen nog gedaan wil hebben voordat we naar huis gaan. Zo staan de komende 5 dagen goed ingevuld met leuke dingen voor iedereen. Meer hierover zal in het laatste verslag komen te staan, anders hebben we dan weer moeite met dingen vertellen.
Het is hier nu ondertussen 23:00 uur in de avond dus ik ga er maar eens een eind aan maken.
Wij gaan de laatste week nog veel leuke ontspannende dingen doen en gaan ons voorbereiden om weer naar het koude Nederland te komen. De laatste week zal naar alle waarschijnlijkheid super snel voorbij gaan!
Groetjes vanuit de nog altijd lekkere warme zon

• 29 Januari 2013 - 09:39

Carolien:

hallo alle 4

goed om te horen dat alles positief is afgerond op stage ,lijkt mij best wel
    moeilijk om afscheid te moeten nemen van jullie clienten je hebt er toch
    een band mee opgebouwd en super dat jullie met z,n viertjes de christoffel
    berg beklommen hebben.
    hierbij wens ik jullie nog een hele fijne week en alvast een goed terug reis en
    behouden thuiskomst tot zondag op schiphol groetjes carolien.

• 29 Januari 2013 - 10:15

Ineke:

Hallo Stagiaires,

Ja dat kan ik nu nog schrijven....nog even en jullie zijn hopelijk weer in Nederland.
    Heerlijk alles afgerond, nu ontspannen nog even genieten.
    Vooral van het heerlijke weer en de ontspannen sfeer.
    Zal wel weer even moeten wennen in en met ons ritme.
    En natuurlijk een nieuwe Koning Willem Alexander op 30 april.
    Heel hartelijk dank voor alle mooie verslagen.
    Ik wens jullie een goeie terugreis met een hoofd vol gijne, leuke herinneringen.
    Liefs Ineke.

• 29 Januari 2013 - 12:09

Mar Bruins:

geniet er nog lekker van en tot gauw.knuffel oma michelle

• 03 Februari 2013 - 22:13

Ron:

Een heftige klim en een dito afdaling staat misschien ook wel synoniem voor jullie stageperiode.
    Al vallen de dalen reuze mee dacht ik.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en blij jullie allemaal snel weer heelhuids in de klas te hebben.

Tot gauw,

Groet Ron