week 19 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu week 19 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

week 19

13 Januari 2013 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hoi!!

Laat ik deze week een keer niet beginnen met wat gaan de laatste weken toch snel…
maar het is wel echt zo!
We beginnen nu echt met dingen voor de laatste keer te doen en moeten nu dingen gaan doen die we hier nog graag willen doen, dit wordt ook mijn laatste reisverslag die ik schrijf.

Afgelopen week zouden we voor het laatst echt een normale stage week hebben met gewone lessen draaien. Maar dat hebben we niet gedaan, we moesten nog erg veel voor ons project voorbereiden wat aankomende donderdag al is! Ook misten we van maandag t/m woensdag onze coördinator Michelle nog. Die heeft nog super leuke dingen met haar familie gedaan zoals dolfijnen zwemmen samen met haar zusje die die dag jarig was en ze hebben veel op het strand gelegen, dat was wel aan de familie te zien zo wit dat ze hier aan kwamen zo mooi gebruind verlieten ze Curaçao.
Nog maar 3 weken tot we onze familie weer zien maar toch is afscheid nemen na een geweldige week met je familie nooit leuk!
De hele week zijn we dus druk bezig geweest met ons grote eind project ‘’voel je goed’’.
We hopen dat het volgende week beter weer word want de afgelopen week was het echt Nederlands weer behalve dan de tropische temperatuur, noujaa… wij vonden het toch best koud deze week soms zaten we ‘s avonds met een lange broek en een dikke trui op de bank.
De hele week heeft het soms wel de hele dag geregend dus ook het regenplan staat klaar voor donderdag.
Ook is er nog wat minder leuk nieuws. Tjeerd & Kellie gingen donderdag avond op stap en hadden de auto geparkeerd waar we deze altijd parkeren als we uit gaan.
Toen ze terug kwamen en in de auto stapten zagen ze dat de auto radio was gestolen, ze zijn meteen gaan kijken of er schade was, maar die was er niet er is helemaal niks van te zien dus daar hebben we geluk mee, maar hoe ze binnen zijn gekomen zouden we wel willen weten.
De volgende ochtend vertelden Kellie en Tjeerd het verhaal aan Michelle & Rika, Rika wou het eerst niet geloven omdat er wel vaker van dit soort grapjes worden gemaakt.
Maar aan de serieuze gezichten te zien was het dit keer wel echt, toch nog even voor de zekerheid in de auto gaan kijken en toen zagen we inderdaad geen radio meer in onze auto.
Tjeerd had deze dag vrij dus de 3 dames zonder radio in de auto naar stage.
Allemaal theorieën aan het bedenken hoe ze nou binnen zijn gekomen.
Rika zat achterin en toen ze de gordel om wou doen lukte dit niet omdat die vast zat achter het bankje. Waarschijnlijk zijn ze dus via de achterklep binnen gekomen toen het bankje naar voren geklapt.
Het was wel heel erg toevallig want in de eerst weken hadden wij een andere auto hier mankeerde het één en ander aan dus die zou ‘’even’’ gemaakt worden (hier zat ook geen radio in), in de tussentijd hadden we een andere auto die veel beter was alles elektrisch enzo. (dat was dus deze auto waar nu de radio uit gestolen is)
De dag voordat de radio gestolen is heeft de man waar wij de auto van huren gebeld om te zeggen dat onze eerst auto weer klaar is (na 4 maand) en dat we deze weer kunnen omruilen. Als we dus hadden omgeruild was het niet gebeurd, maarja niks aan te doen en beter auto radio gestolen dan laptop, telefoon of beurs!
Michelle & Rika zijn nog even met de auto door de wasstraat geweest nou dit was een heel avontuur, maar de auto is van binnen en buiten spik en span!
Inmiddels hebben we onze oude bakje weer, hier zit geen radio in en alles moeten we weer handmatig doen dat is wennen maar het is maar voor even.
Maandag komt onze Nol weer in het land, voor maar liefst 4 weken dit keer.
Hij zal ook ons project beoordelen, en hij zal bezig zijn met dingen voorbereiden voor de nieuwe stagiaires, meteen na ons komen er 3 nieuwe dames zij zullen onze stage, huis en auto overnemen.
Gister zijn nog even de voetbal vrienden van Tjeerd langs geweest om afscheid te nemen want die gaan morgen naar huis. In deze weken zij veel stagiaires klaar met hun stage periode en gaan allemaal weer terug naar Nederland.
Vandaag schijnt de zon weer dus we zijn allemaal wat aan het zonnen en zwemmen & skypen natuurlijk.

Tot volgende week!

• 13 Januari 2013 - 22:28

Mar Bruins:

Wat sneu van de radio. Wij hebben een geweldige week gehad met een prima reis gids. Suzzes nog met alles aanstaande weken gr Mar

• 14 Januari 2013 - 10:50

Carolien:

hoi alle 4
    bij deze wil ik jullie heel veel succes wensen met het eind project,
    fijn dat nol komt is er toch nog iemand die belangstelling heeft in
    het harde werken wat jullie gedaan hebben voor a.s. donderdag.
    wij hebben hier heerlijk winter weer met morgen de eerst kortebaan
    wedstrijd op natuur ijs in steggerda.
    een hartelijke winter groet van carolien

• 14 Januari 2013 - 23:00

Nancy:

Het was erg leuk om nu gezien te hebben op wat voor een mooi eiland jullie bivakkeren. Het contrast met jullie huidige huidskleur en die van ons was wel heel geoot. Was een topweek! Heel veel succes 17 januari met "voel je goed" .
    En dan nog maar een weekje stage.

• 15 Januari 2013 - 20:06

Ineke:

Akelig van de radio, maar zoals jullie als schreven, het had erger gekund..
    Heel veel succes allemaal de laatste weekjes.
    Nog even bruinen als het weer goed is en dan...op de schaats!!!
    Sterkte met het afronden van jullie project, Nol kan vast trots op jullie zijn.
    Groetjes en nog veel plezier met zijn allen.