wek 10 en 11 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu wek 10 en 11 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

wek 10 en 11

19 November 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

hallo iedereen.

Vorige week is Tjeerd vergeten een verslag te schrijven. daarom deze week een verslag over 2 weken. De stageweken zien er ongeveer elke week het zelfde uit dus dat is niet zo speciaal meer om over te vertellen. We hebben het alle 4 nog goed naar onze zin bij onze stage plaats! En de lessen verlopen ook steeds beter. ook is het leuk om te zien dat de clienten ons steeds beter leren kennen en utkijken naar onze komst. Vorige week vrijdag was er een speciale dag op stage. een oud collega had haar afscheidsfeest en daarom gingen we met en grote bus over het eiland toeren. Dit samen met alle collega`s en ongeveer 30 clienten. Kellie en Tjeerd zaten in de grote bus en rika en michelle in de kleine bus volgepropt met lekkere hapes en drankjes. In de grote bus was het een groot feest. Muziek zo ongelovelijk hard en veel mensen die aan het meezingen waren. Zo nu en dan werd er zelfs gedanst in de gangpaden. Kellie en Tjeerd keken hun ogen uit. We zijn naar westpunt gereden en hier mocht iedereen even uit de bus. snel even een paar hapje en drankjes en weer terug naar stage.
Rika heeft nu echt de smaak t pakken met het hardlopen, in de voorgaande weken was ze wel van plan om steeds 3 keer per week te gaan lopen mar kwam het er steeds niet van. vanaf vorge week gaat dit prima. Ze gaat nu niet na stage hardlopen maar in de pauze.
Tjeerd heeft aan ramses gevraagd of er hier ook voetbalclubs op het eiland zijn waar je al stagiare zo mee kan doen. Ramses gaf de naam van en club en in het weekend zijn we hier direct gaan kijken. Allemaal hele vriendelijke mensen en aanmelden was ook geen proleem dus. Deze week was voor tjeerd al gelijk 2 keer trainen en ondertussen is afgelopen weekend de eerste westrijd ook al gespeeld. Bij deze voetbalclub stonden ook advertenties over hockey, Michelle zag dit en nam ook direct initiatief om de mensen op te zoekn die hierover gaan. Ook michelle is heel vriendelijk geholpen en mocht ook direct deze week 2 keer trainen en 1 wedstrijd spelen. Ze kwam elke keer stralend weer thuis. Ondanks dat we geen hockey stick, en voetbalschoenen mee hadden was dit geen probleem. Dit werd gewoon allemaal voor ons geregeld. Geen probleem hier.
Rika en Kellie wouden ook graag iets anders gaan doen dan hardlopen en gingen opzoek naar een zwembad. Deze vonden ze al snel en zo kwamen ze in gesprek met iemand die contact heeft met het internationale zwemteam van Curacao. Rika en Kellie mochten wel mee komen trainen met het internationale team, Maar in ruil daarvoor moesten ze een korte presenatie even over sport in europa en school in europa. Dt was natuurlijk niet voorbereid en een week later stonden ze en mooi verhaal uit hun mouw te schudden maar ze mochten mee zwemmen.
Zoals jullie nu kunnen lezen zijn we heel CIOS waardig bezig en zijn we allemaal weer begonnen met fanatiek sporten. Dit betekend wel minder vrije tijd en vee gevlieg met de auto overal naartoe, maar dat hebben we ervoor over.
In de weekenden hebben we gelukkig nog genoeg vrijetijd voor feestjes, zo hebben we 2 leuke feesten meegemaakt. 1 feest was tribute to Bob Marley. dit was super vet omdat hier zowel lokale bevolking als stagiares aanwezig waren. de sfeer was echt super en zulke feesten op het strand maak je niet vaak mee. De avond erna hadden we een ander top feest!namelijk Bluf. Hij was op curacao om zijn 20 jarig jubileum te vieren. Hier waren natuurlijk alleen maar nederlanders aanwezig maarwas ook zeer geslaagd.
Afgelopen week is onze belgische vriend Nol ( De man die de stage geregeld heeft) weer aangekomen op Curacao. Hij is deze week ook aanwezig geweest bij al onze lessen en heeft ons feedback gegeven. Niet altijd waren we het ermee eens, maar van feedback kan je alleen maar leren dus dat is alleen maar goed.
Onze huisbaas had ons een aantal weken geleden gevraagd of we samen met nog een andere stagaire van Caprilles mee wouden doen aan een sponsorloop voor het goede doel. Wij als CIOS kunnen dan natuurlijk geen nee zeggen en heben hier aan meegedaan. Nadat wij hadden bevestigd dat we mee zouden lopen kwamen we erachter dat we om 6 uur in de ochtend moesten starten. dit was tegenslag nummer 1. Toen we er achter kwamen wat het goede doel was zakte de moed ons echt in de schoenen. namelijk: niemand minder dan de PADVINDERS van curacao... haha, maar goed. we hebben de tocht gelopen en uiteindelijk was het ook nog gezellig ook. Hierna snel doorlopen naar de pontjes brug want ook Sinterklaas komt in Curacao. Dit was leuk om te zien omdat het er toch wel anders aan toe gaat als bij ons. De sinterklaas liedjes zijn meer salsa nummers dan de liedjes die wij kennen maar alle kinderen zongen vrolijk mee.
Voor Kellie was het zaterdag een spannende dag. Ze moest namelijk examen doen voor haar duik brevet. Als een echte ciosser had ze natuurlijk heel goed geleerd...... Waar 12 fouten waren toegestaan maakte ze het voor haar zelf spannend om er 10 fout in te vullen. Maar daar zal ze niet minder om slapen, ze is Geslaagd!!! super vet natuurlijk.
Voor komende week komt er veel familie vanuit nederland over. Rika haar moeder komt, Kellie haar moeder, vriend van haar moeder, en haar vriend komen. Voor Tjeerd koen zij ouders en zusje. Dit beloofd een leuke vermoeiende week te gaan worden voor deze 3 maar dat hebben we er zeker voor over.
Vandaag is het precies de helft van ons verblijf op Curacao. En dit gaat gevierd worden met een avondje bioscoop. We hebben het alle 4 super naar onze zin en komen steeds meer tussen de lokale bevolking. Ook krijgen we steeds meer sociale contacten hier en dat is natuurlijk altijd fijn. Ik moet nu stoppen want moet naar de bioscoop toe.

Groetjes van ons alle 4!!!

• 19 November 2012 - 08:44

Carolien:

hallo alle 4
    een heel goed verhaal tjeerd, en kellie gefeliciteerd met je duik brevet.
    wat leuk van de kontakten die jullie daar opbouwen nu ik laat het hier bij
    en kan heerlijk zeggen tot morgen allemaal.

• 19 November 2012 - 23:17

Mar Bruins:

Weer een gavarieerd verhaal Brevet halen sponserloop voetballen hockieen zwemmen etc. ga zo door liefs oma michelle

• 07 December 2012 - 19:59

Anne.:

En waar ben je nu,en waar blijft het nieuwe verslag nu haha.
    Vrg Anne