Week 4 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 4

30 September 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hoi allemaal!

1 maand op Curaçao, wat gaat dat toch snel! Nog 4 van deze maanden en we zijn al weer terug in Nederland, we hebben het er nu al vaak over misschien is er dan wel de elf steden tocht of ligt er een meter sneeuw.. pff nu nog maar niet aan denken! Wij genieten hier nog elke dag van de zon van morgens vroeg tot avonds laat, De warmte begint echt al te wennen Michelle hoeft nachts zelfs al niet meer de waaier! Maar wel zeggen we elke dag weer 100x jeeeeetje wat is het warm!
Maandag stond er weer een stage weekje op ons te wachten, deze week hebben we ons echte vaste rooster gekregen dus de stage is nu echt begonnen! Er wordt nu een stukje meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van ons verwacht, zelf initiatieven nemen is ook erg belangrijk.
We hebben de week weer overleefd alle cliënten hebben voldoenden gesport en ook wij zelf doen graag fanatiek mee! Voor al basketbal zijn we allemaal erg fanatiek in zelfs in onze pauze spelen we wedstrijden we doen dan de jongens (Tjeerd & Ramses) tegen de meisjes (Rika, Kellie & Michelle) dit wordt meestal met gemak gewonnen door de jongens dat komt natuurlijk omdat wij dames ons in houden anders zou het ook wel wat sneu zijn dat wij alles winnen.
Vrijdag uit stage hebben Michelle & Rika boodschappen gedaan voor de aankomende week, je bent snel 2 uren in zo’n winkel maar toen we half 8 thuis kwamen met een volgeladen auto stond het eten keurig klaar (bami) eerst even snel met z’n allen de auto uitgeladen koelkast en vriezer past niks meer bij in dus vast genoeg voor een hele week en hoeven we voor de verandering niet alsnog een paar keer per week naar de winkel, maar we zijn vandaag al weer naar de winkel geweest (AH) paar dingetjes vergeten..
Toen we klaar waren met boodschappen uitpakken dachten we eindelijk te kunnen eten maar nee onze 4 honden hadden ruzie dus dat moest eerst even goed gemaakt worden, ze hadden niet een beetje ruzie maar ze aten elkaar bijna op, de 1 had bijna het oog er uit de ander miste bijna 1 oor.
Tjeerd zag het al niet meer zitten en vluchtte snel naar zijn slaapkamer.
En Rika maar schreeuwen stop stop stop maar dat hielp ook niet de namen van de honden wisten we eigenlijk ook niet meer. We stonden allemaal te trillen maar toen hadden we een idee, als we ze gingen voeren zouden ze vast wel stoppen.. maar ja wie durfde nu langs de honden.
Rika pakte een stok en worstelde haar zo een weg naar het honden voer, de honden hoorden het en kreupelden zo in hun hokje en hier hebben we ze eerst ook niet meer uitgelaten.
Zouden we dan nu eindelijk kunnen eten.. nee nog steeds niet we moesten nu alleen nog even de deur van de badkamer er uit halen. Kellie had wat zitten te prutsen met de badkamer deur, toen ze de deur dicht deed kreeg ze die niet meer open. Maar ja er moet wel elke dag ge tandenpoetst worden dus Tjeerd kon even zijn mannelijke handigheid tonen pakte even een bijtel en haalde zo de scharnieren los, een half uur later hadden we de deur er uit, maar die moest er ook weer in natuurlijk maar dat was zo klaar.. Toen konden we eindelijk eten! Het eten wat keurig klaar stond na het boodschappen was inmiddels wat afgekoeld maar het was heerlijk! Het weekend kon beginnen.
Zaterdag kwam onze schoonmaakster (dat was ook wel nodig) al vroeg stond ze te poetsen, alles is weer lekker schoon voor zo lang het duurt. Wij zijn rustig aan de dag begonnen, allemaal verspreid om het huis met laptopje op schoot aan het skypen. Eind van de ochtend hebben we de bikini en zwembroek aangetrokken om dit keer naar de kleine knip (heel mooi strandje bij westpunt) te rijden maar eerst wouden we wel even bij de noordkant kijken want de schijnt nog al spectaculair te zijn als het hard waait dan is de zee erg wild en er is kans dat je haaien kan zien maar helaas het waaide niet erg dus het was niet zo spectaculair maar wel mooi, de route om bij noordkant te komen was wel een beetje spectaculair on verharde weg met veel salamanders en leguanen op de weg.
Rika was de bestuurder vandaag, en dat mag best wel even gezegd worden : de auto is niet 1x afgeslagen! Rika moest in de eerste weken een beetje wennen aan een benzine auto maar het gaat nu helemaal goed!
Na dat dat we de noordkant hadden gezien zijn we doorgereden naar de kleine knip hier hebben we heerlijk een duik in de helder blauwe warme zee genomen en natuurlijk even in de zon gebakt, dit hielden we niet heel lang vol het was wel aardig warm en de zonnebrand deed het niet meer dus Rika & Michelle waren een beetje rood.
Toen we thuis kwamen hebben we allemaal even wat voor ons zelf gedaan en natuurlijk kon er weer geskyped worden. Michelle & Rika waren aan de beurt om eten te koken ze zouden broccoli met aardappels maken maar hier hadden we allemaal niet zo zin in dus hebben we pasta pesto gemaakt, we zijn alle 4 wel van de pasta’s.. vandaag eten we pasta salade.
De bordjes pasta pesto werden allemaal leeg gegeten zodat we een goeie bodem zouden hebben,
Het was het weekend dat we weer opstap mochten (we gaan om de week opstap) Mambo beach was de vorige keer goed geslaagd dus hadden we voor deze avond ook op de planning staan.
Na het eten kwamen al snel de drankjes op tafel te staan en werden er leuke (drink)kaart spelletjes gespeeld, Tjeerd wist er erg veel kaart spelletjes maar was zelf helaas niet zo goed in kaartje blazen.
Rika was bob vanavond maar die deed natuurlijk gezellig aan de spelletjes mee maar ze mocht de shotjes in schenken en uitdelen! Het werd steeds gezelliger en het moment was aangebroken om klaar te maken en te vertrekken. Tanden werden gepoetst haar zat in de krul, klaar om te gaan! Toen keek Michelle op haar curaçao telefoon en zag een gemiste oproep van Inge onze stage begeleidster/contactpersoon,
Rika was natuurlijk nog wel in staat om terug te bellen dus dat deed ze.
19 oktober zijn hier verkiezingen, dus te partijen zijn allemaal aan het strijden er hangen allemaal vlaggen op straat en vlaggetjes op auto’s er is 1 partij die wil dat alle Nederlanders van Curaçao gaan en Nederlandse straatnamen veranderen, Maar Inge belde omdat het kabinet was gevallen, en 1 minister zich zelf had opgesloten in een kamertje er waren rellen en de stad was afgezet het was niet verstandig om de weg op te gaan omdat ze het voor al op Nederlandse stagiaires tegen hebben en helaas zijn wij dus Nederlandse stagiaires. Rika moest dit droevige nieuws aan de andere 3 vertellen.
Maar gelukkig werd het wel serieus opgenomen door de feestgangers er was geen discussie mogelijk we bleven thuis! In dat geval hadden we dus geen bob meer nodig en mocht Rika ook gezellig met de spelletjes mee doen en hebben we thuis een super gezellige avond gehad!
We zouden nog een bonte avond doen maar dat hebben we nu uitgesteld naar volgend weekend omdat we dan aankomende week nog even kunnen oefenen 
Vandaag is het zondag, iedereen kan zelf doen waar die zin in heeft, er werd weer fanatiek geskyped.
Smiddags stonden we op het honkbalveld om onze stage begeleider Ramses aan te moedigen, maar meneer was nergens te bekennen.. bleek dat hij om 10 uur moest spelen…
Nou ja we hebben nog 4 maanden de tijd om een keer te kijken.
Nou ik vindt het wel weer mooi geweest voor deze week, wij gaan zo pasta eten.
Tot volgende week!

Groetjes van ons allemaal.

Ps. Ook ik (Rika) heb het verslag niet gecontroleerd op spel fouten en dingen die nergens op slaan,
Excuses!

• 01 Oktober 2012 - 17:24

Anna:

Leuk verslag alweer! Om jaloers van te worden... (niet van die waakhonden trouwens)
    Haha en het is echt in Rika taal geschreven, prachtig!!! :p

• 01 Oktober 2012 - 21:05

Carolien:

weer een heerlijk verhaal gelezen,
    wat een gebeuren daar bij jullie op curacau
    het is hot nieuws bij ons :op het journaal
    de kranten,radio enz.maar schotte is naar
    buiten gekomen dus ik hoop dat er nu een stuk
    minder dreiging is voor jullie kijk goed uit.

• 02 Oktober 2012 - 21:49

Ineke:

Super leuk verhaal Rika! Fouten vallen mee hoor.
    Maakt toch niet uit, we weten weer heel wat.
    Je kunt nu bijna in alle auto's rijden. Niet leuk die toestanden op Curacao.
    Vrijdag je zusje alweer 12......feestje....
    Doen/vieren jullie maar lekker samen op Curacao.
    Smakelijk eten met de pasta!
    Wij horen nu heel veel over Curacao maar horen jullie wel iets over Nederland?
    Ach alles is met Internet redelijk dichtbij.
    Het was vandaag heerlijk weer, ong. 15 gr. met zon, maar morgen wordt het herfst met regen, hagel en windstoten.
    Geniet van de zon.
    Groetjes en tot de volgende keer. xxx

• 05 Oktober 2012 - 10:34

Geertje :

leuk verslag pop wat machtig om te lezen. Ik kan het me allemaal inbeelden en zie jullie staan. tut geertje