Week 5 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 5

07 Oktober 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hallo Allemaal!
Zo dat was weer een weekje stage! We hadden deze week cultuur week op stage! Het was overal op Curaçao cultuur week. We konden nu ons eigen programma niet altijd draaien. We hadden elke dag wel een fanatiek sportwedstrijdje! Het was nu wel lastiger om deelnemers te krijgen. Veel deelnemers ging naar Patio om daar mee te doen aan de activiteiten van de cultuur week. We hebben een aantal keer met de cliënten en onze stagbegeleider over het eiland getoerd om alle mooie plekjes te laten zoals de noordkant, strandjes en flamingo’s. de cliënten vinden dit ook leuk om te doen en wij zelf vinden het ook niet verkeerd! Best zwaar zo’n stage hoor!
Vrijdag was het weer de beurt aan Kellie en Tjeerd om boodschappen te doen! We waren mooi vroeg klaar van stage dus konden Tjeerd en Kellie mooi op tijd boodschappen doen. Even de laatste check in huis wat er nog gehaald moest worden en daar gingen Kellie en Tjeerd met de boodschappentassen. Rika en Michelle gingen even lekker relaxen achter het huis. Rika wilde graag skypen met haar jarige zusje! En net opdat moment doet het internet het natuurlijk niet! Wij al helemaal chagrijnig want ja wat moeten we nou zonder internet? Toen de huisbaas thuis kwam gauw vragen wat er aan de hand was met het internet! De dag ervoor bleek het stroom eraf geweest te zijn waardoor het internet het ook niet goed meer deed. Even resetten en hij deed het weer!! Rika even snel skypen maar helaas haar zusje lag al op bed en de visite was net allemaal weg! Michelle lekker achter uitzending gemist want ja wat moet je zonder GTST! Daarna om de beurt douchen en dan the voice of Holland kijken! Ja de Nederlandse televisie volgen we nog goed hoor! Toen het 19.00 uur was dachten Rika en ik (Michelle) ze zijn nu wel heel erg lang weg met het boodschappen doen. We zeiden tegen elkaar als het nog een half uur duurt gaan we bellen. Onze Curaçaose telefoons deden het op dat moment ook niet dus ze konden ons niet bereiken! Om 19.30 toch maar even bellen met onze Nederlandse mobiel stel je voor er is wat gebeurt. Maar gelukkig waren ze al bijna thuis! Rika en Michelle moesten deze dag koken (spinazie) maar het was al zo laat dat we geen zin meer hadden om te koken en iedereen niet zo veel trek meer had. Dan maar tosti’s met een lekker stuk vlees erbij!
Zaterdag heerlijk wakker worden zonder wekker! Zoals gewoonlijk allemaal internetten zodra we beneden zijn! Even lekker whatsappen of skypen met familie en vrienden! Toen dat allemaal gebeurt was gingen we naar het suikertuintje. Dat schijnt een mooi winkelcentrum te zijn. We zijn in 1x keer goed gereden en we waren klaar om te shoppen! De eerste winkel was de Bruna! Even lekker rond snuffelen naar leuke boeken of iets dergelijks. Daarna weer verder op zoek naar andere leuke winkels. Het winkelcentrum viel ons best wel tegen we hadden het groter verwacht! Nog even buiten rond gekeken naar leuke winkeltjes! Maar daar was ook niet zo heel veel. Op naar de auto en richting de Jan Thiel baai. Daar hebben we rond gekeken, over het strand gelopen, naar leuke winkeltjes geken. En jawel even het Casino ingegaan. Rika, Michelle en Kellie waren nog nooit in het Casino geweest en het leuk ons wel even leuk om er rond te kijken! Tjeerd en Kellie hadden een paar gulden ingewisseld voor Dollars om een spelletje te spelen achter zo’n automaat! Tjeerd onze expert mocht het ons allemaal even uitleggen hoe het allemaal moest! Na het Casino hebben we even lekker geluncht! Dat ging er wel in!! We zeggen al een paar weken dat we een snorkelset moeten kopen. We zagen een winkeltje waar je die kon kopen dus gelijk maar even een opgehaald! Daarna een lekker toetje gehaald bij een echte Italiaanse ijssalon!
Op de terugweg even langs de Goisco om nieuwe glazen te kopen. Want ja er zijn er al 4 stuk! Alleen Kellie staat nog op 0!
’s Avonds ons klaar maken om opstap te gaan. Toen iedereen zich klaar had gemaakt nog een aantal kaart spelletjes gedaan en was het ook al weer tijd om te vertrekken. In onze planning stond om naar Mambo te gaan. De auto hadden we geparkeerd bij het Casino een stukje verder op. We kwamen bij Mambo aan en we hoorden geen muziek zagen weinig auto’s staan toen dachten we al volgens mij is hier niet veel te beleven. We kwamen een groep jongens tegen die ook dachten leuk opstap te gaan bij Mambo. Ze zeiden dat er misschien in Salina wel wat leuks was. Wij nog even snel naar de WC en terug lopen naar de auto. Begon het keihard te regenen toen wij onderweg waren naar de auto. We kwamen zeiknat aan bij de auto! Maar ja niks houdt ons tegen om opstap te gaan! We rijden achter de groep jongens aan. De straten stonden vol water dus we moesten voorzichtig rijden! We kwamen bij Bermuda aan een discotheek! We stapten de auto uit en je stond bijna tot je enkels in het water! Wij rennen naar binnen maar onderweg verloor Rika haar slippers dus dat was nog even vissen naar de slippers en we konden weer verder rennen! Uiteindelijk toch nog een hele gezellig avond gehad!
Zondag lekker rustig wakker worden! We hadden voor vandaag nog niks in de planning staan! Even lekker skypen met familie en vrienden. We maken er een relaxed dagje van bij huis!
Zo nu weten jullie ook weer even wat wij beleefd hebben deze week!

Tot de volgende keer!

• 09 Oktober 2012 - 16:44

Carolien:

fijn om te horen dat alles goed gaat, de tropische regenbui was natuurlijk
    ook wel spannend hoord er toch bij op curacau en je wil alles mee maken.
    er is nog steeds polietieke dreiging, opstootje met blote konten om een auto heen,
    nu weer een aanslag op parlementsvoorzitter rozier, er werden twee van zijn vrachtwagens
    in brand gestoken dus blijfen jullie goed uitkijken.

• 09 Oktober 2012 - 16:51

Therese En Manon:

Goh, wat een leuk verhaal weer maar wordt het niet eens tijd dat Tjeerd een stukje gaat schrijven, hij komt er wel goed van af. Nog een weekje en dan... kunnen we met eigen ogen zien waar jullie 'wonen" en wat jullie de hele dag doen, wij zijn erg benieuwd.

Tot volgende week
    Therese en Manon