week 2 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

week 2

17 September 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hallo vrienden, familie en kennissen.

Het is nu alweer de 2e week van ons verblijf op het zonnige Curacao en de tijd vliegt voorbij! dit komt onder andere door het volle programma op stage zodat we ons geen moment vervelen.
We kunnen onze weg op het eiland al aardig vinden, de route naar stage toe gaat nu steeds in 1 keer goed en ook de supermarkt, strand en stad kunnen we goed vinden zonder aan de andere kant van het eiland uit te komen.
Op Maandag hebben we samen met onze begeleider Ramses een aantal vragen beantwoord wat ons huiswerk was, dit waren vragen over de Klinika Capriles. De manier van werken en over de instelling zelf. Bijna alle vragen hadden we goed ingevuld op hier en daar een klein verbeter puntje na. verder is vanaf deze week nieuw dat we elke ochtend op stage een brieving hebben over wat er allemaal speelt op dat moment. Wij als CIOS`ers moeten hier om de beurt bij aanwezig zijn en dan na de tijd de anderen inlichten over wat hier is gemeld. Ook word hier het dag programma even snel doorgenomen. Op de Maandag middag mochten Rika en Michelle samen met Ramses als begeleider met een aantal clienten gaan zwemmen in de zee. Dit is voor zowel ons als CIOS`ers en de clienten een leuk uitje. Kellie en Tjeerd hebben deze middag basketbal gegeven. ook hebben we op maandag voor het eerst de dossiers van de clienten in kunnen zien en dat is wel prettig als je met de clienten gaat sporten en werken.
Op de Dinsdag waren de taken om gedraaid en mochten Kellie en Tjeerd gaan zwemmen met de clienten. wederom een groot succes!! deze middag hebben michelle en rika bij het ATC ( activiteiten Centrum) individueel met clienten gesport. Op de woensdag ochtend hadden we een klein Basketbal toernooi in de zaal. hier werd massaal gezweet maar doordat de zaal erg glad is was het soms ook net schaatsen. er zijn dan ook een aantal mensen flink onderuit gegaan waar Kellie er 1 van was. op het moment van springen om op de basket te schieten gleed ze weg en gooit ze haar voeten horizontaal de lucht in en land ook in die verhoudingen. zag er niet prettig uit maar Kellie liet zich niet kennen voor de groep! later gaf ze wel toe dat het toch wel pijnlijk was geweest.
Maar dat heeft verder geen gevolgen gehad. Tussen de middag even snel gelunched bij restaurant de Troopen wat vlakbij de stage is. en in de middag zijn Kellie en Tjeerd samen met Ramses en een groepje clienten gaan wandelen bij de Jan Thiel Baai. Dit was een mooie tocht, met prachtig uitzicht over de zee en de Baai. Ook zijn we onderweg hier naar toe langs een paar mooie plekjes gereden. zo kwamen we langs het struisvogel park waar je op struisvogels kan rijden...... ook kwamen we in een heel mooi natuur gebied waar we het gevoel hadden dat we op safari waren. dit omdat de weg alles behalve goed was. hier lag een heel mooi meertje waar weekends altijd kite surf shows zijn. Rika en Michelle hebben de middag samen met een andere begeleidster Melissa badminton gegeven aan de clienten.
Op de Donderdag zijn rika en michelle het zelfde rondje gaan lopen als tjeerd en kellie de dag ervoor alleen wel met andere clienten gelukkig. Kellie en Tjeerd hebben toen een lesje voetbal gegeven. In de middag was onze stagebegeleider Ramses naar huis en hebben wij met zijn 4en de gymzaal even goed schoon gemaakt. met emmers water en dweilen was dit ook zo klaar. nu hopen dat het niet teveel gaat waaien want de zaal is niet helemaal dicht dus in dat geval zo weer vies met zand.
Op Vrijdag zijn we met een afdeling van Klinika Capriles gaan softballen op het buiten terrein. dit is toch wel de sport van het eiland dus ook dit was weer een groot succes. ook mochten wij als CIOS even mee spelen en dat werd dan ook fanatiek gedaan. In de middag hebben we met zijn 4en les gegeven in de zaal, een lesje trefbal. Ook hier was iedereen weer bloed fanatiek! dat is iets wat ons in ieder geval opvalt. De clienten zijn super blij dat ze mogen sporten en doen dit dan ook super fanatiek.
om 4 uur in de middag begon ons weekend en om dit te vieren zijn we s`avonds even uit eten geweest in willemstad. Op de zaterdag zijn we naar de grote knip geweest. dit is een prachtig wit strand en helder blauwe zee. hier zullen ook foto`s van op de site komen. in de avond zijn we opstap geweest bij Mambo Beach! waar we dit vorige week niet konden vinden reden we nu in 1 keer goed! dit was een geslaagde avond. vandaag ( zondag ) hebben we een rustig dagje. we hebben in de ochtend allemaal even een school opdracht gemaakt. verder word er vandaag fanatiek geskyped met nederland.

Groetjes vanuit het nog steeds zonnige Curacao!

• 17 September 2012 - 20:31

Carolien:

zo dames en meneer nu zijn we weer helemaal op de hoogte
    geniet goed van het warme weer, wij glijden langzaam af naar
    de herfst tot het volgende verslag.

• 17 September 2012 - 20:31

Carolien:

zo dames en meneer nu zijn we weer helemaal op de hoogte
    geniet goed van het warme weer, wij glijden langzaam af naar
    de herfst tot het volgende verslag.

• 18 September 2012 - 18:23

Ineke :

Super, weer een prachtig verhaal!!!
    Zo te lezen beginnen jullie al aardig te wennen. In 1x goed gereden naar Mambo Beach.
    Wat leuk dat de clienten zo positief reageren op jullie hulp en sport.
    Dat geeft jezelf ook heel veel positieve energie.
    Inderdaad wij gaan hier naar de herfst, was vandaag heel goed te voelen. regen en fris weer.
    Weer een fijne week gewenst en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Ineke.

• 23 September 2012 - 16:24

Merel:

Wat heerlijk om jullie blog bij te houden, ik geniet met jullie mee. Jullie hebben zo te horen al veel gezien van het eiland! Leuk dat jullie met de cliënten/ patiënten ook op stap gaan. En jullie hebben de tropen ook al gevonden hoor ik, ook lekker in de avond bij de Tropen (12 voor 12 kaart) of nog een betere aanrader: maandagavond bij de Heeren (Suikertuintje) eten, dan zijn de maaltijdsalades voor de helft van het geld, echt super lekker!