week 1 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

week 1

09 September 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

We zijn hier nu precies 1 week! Die 1e week was erg vermoeiend omdat we allemaal nieuwe dingen hebben gezien en met veel mensen kennis hebben gemaakt.
Maandag hebben we Curacao een beetje verkend in onze eigen auto, dat was wel even wennen om hier auto te rijden, regels kennen ze hier niet.
Boodschappen gedaan en onze stage shirts gepast hier komt onze eigen naam op, bewegingsagoog en Cios Heerenveen. Daarna hadden we even tijd voor onszelf dus lekker in ons eigen grote zwembadje baantjes zwemmen.
We waren allemaal erg moe en dus vroeg op bed omdat we dinsdag ook al vroeg naar onze 1e stage dag moesten.
Dinsdag allemaal al vroeg op om lekker te gaan douchen maar helaas het water deed het niet. Het blijkt dat we hier tussen 6 en 7 geen water hebben, dus dan maar een duikje in het zwembad s'ochtends.
we waren allemaal erg benieuwd naar onze stage voor de komende 5 maanden. Toen we aankwamen hadden we daar eerst een gesprek met onze stage begeleider en werden de lengte van onze broekjes gekeurd (bijna iedereen loop hier in een lange broek) Het kon er mee door. Daarna hebben we een rondleiding gekregen over het terrein in de brandende zon. Het is heeeel erg groot allemaal verschillende afdelingen en doelgroepen, na de rondleiding hebben we een beetje contact gemaakt met de cliënten dit was eerst nog een beetje onwennig maar we hebben er allemaal erg zin in om met deze mensen te gaan sporten!
Deze week hebben we halve stage dagen van 8 tot 12 uur dus deze middag hadden we ook weer lekker vrij. We hebben weer boodschappen gedaan en een beetje rond getoerd. Oja savonds konden we steeds geen eten koken omdat ons gasfornuis het niet deed, maar tosti en kfc gaat er ook wel in.
Woensdag stonden we weer optijd klaar om naar stage te gaan. We hebben hier 4 waakhonden en als we onze auto buiten of binnen willen zetten moeten de honden achter een hek.. maar dat is niet zo gemakkelijk 1 hond is heel erg oud en kan bijna niet meer lopen dus daar zijn we een hele tijd mee bezig geweest om achter het hek te slepen.
Weer een nieuwe stage dag, we hebben kennis gemaakt met de cliënten en contacten gelegd. Domino spelen kunnen ze erg goed! Daar moeten wij nog even voor oefenen. We voelen ons al meer op ons gemak en een gesprekje voeren gaat prima we kunnen zelfs al een paar woorden Papiaments, dit vonden de cliënten erg leuk. 'S middags zijn we eindelijk naar het strand geweest het was even zoeken maar uiteindelijk zijn we bij een luxe hotel naar binnen gegaan om zo bij het strand te komen maar het zwembad van het hotel was ook wel lekker. Eindelijk is ons beeld van Curacao bevestigd witte stranden en helder warme blauwe zee.
Donderdag, op stage mochten we nu al echt een lesje geven eerst gingen we in 2 tallen naar de ouderen groep toe om met hun te bewegen. Daarna met jongeren van onze eigen leeftijd naar de gymzaal gegaan om een potje te basketballen/tafeltennissen, ze waren super blij met ons omdat ze nu eindelijk weer konden sporten het ging er dan ook fanatiek aan toe! We waren allemaal kapot en erg bezweet. Donderdag middag zijn Michelle en Rika met Nol (onze begeleider) op pad geweest om routes uit te tekenen om hoe we naar de supermarkt, stage, en het strand kunnen rijden. Vandaag konden we voor het eerst lekker koken! Tjeerd en Kellie hadden heerlijke pasta gemaakt!
Vrijdag stonden we weer vroeg op om naar stage te gaan! we hadden weer 2 nieuwe groepen! De eerste groep was een jongeren groep waar we lekker volleybal mee hebben gespeeld! Later op de ochtend hadden we nog een ouderen groep waarmee we balspelletjes hebben gedaan!
om 12.00 uur hadden we weekend! Die middag hebben we niet zoveel gedaan lekker geskyped met familie, vrienden en vriendinnen! 's middags zijn we nog naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen voor het hele weekend! we dachten we rijden er zo even heen! Maar nee we kwamen ergens bij de Jan Thiel baai uit! aan verschillende mensen de weg gevraagd en uiteindelijk zijn we er gekomen!
Zaterdag zijn we op ons eerst weekend dag lekker naar het strand geweest! Het luxe hotel beviel ons de vorige keer wel erg goed en zijn daar nu ook weer heen gegaan! Eerst lekker aan het strand gelegen en daarna nog lekker in het zwembad gezwommen!! 's middags wilden we naar een softbal wedstrijd kijken van een van onze stagebgeleiders!! alle softbal velden in de buurt af geweest waar het zou moeten zijn maar geen softbal wedstrijd te bekennen. Verschillende mensen de weg gevraagd maar werden elke keer weer een andere kant opgestuurd. uiteindelijk zijn we naar een softbal veld gegaan in een andere plaats. Hebben we daar maar een andere wedstrijd bekeken!
's avonds wilden we even opstap bij mambo beach! Wij dachten daar rijden we zo even heen. En weer kwamen we bij de Jan Thiel baai uit! Dat was een stukje veder als mambo beach! Weer terug rijden en gevraagd bij de mc Donalds. Dat werd hem ook niet en zijn we maar weer terug gegaan naar huis! De volgende keer beter!!
Vandaag hebben we lekker een luie dag! Vanochtend vielen er een paar druppen! Zou dit dan onze eerste hevige regenbui worden?? Maar nee de zon schijnt alweer!! Tot het volgende blog verslag!!

AYO

• 09 September 2012 - 17:37

Andre En Janette Andringa:

We vinden het leuk om via jullie verhalen en foto's op de hoogte te blijven van jullie ervaringen op Curacao.
    Best een uitdaging om in de Curacaose omstandigheden jullie "normale"werk te gaan doen.

We verheugen ons erop om ook naar Curuaco te gaan om jullie daar te ontmoeten, en daarnaast het prachtige eiland te verkennen.
    Waarschijnlijk zullen we ergens in november jullie kant op komen.

Veel succes, en vooral ook heel veel plezier en mooie ervaringen toegewenst.

André en Janette Andringa

• 09 September 2012 - 20:36

Nancy:

En ik maar denken. Curacaois niet zo groot. Maar kennelijk gaat verdwalen nog makkelijk. Fijn dat het stage-adres goed lijkt. Is natuurlijk een doelgroep waar je veel mee kunt doen.
    En voor uitgaan bij Mambo beach is nog genoeg tijd.
    Have fun!!!!

Ineke:

Wat weer een prachtig verhaal. Een heel gedwaal daar op Curacao. Geen TOMTOM of goeie wegenkaart?

• 10 September 2012 - 12:05

Carolien:

heerlijk om weer de belevenissen van jullie vieren te lezen vooral straks als
    we niet meer door onze aller nol de verhalen verteller bij uitstek op de hoogte
    worden gehouden ,en leuke fotos vooral van die waak honden wel een beetje
    oud .
    we zien weer uit naar het volgende verhaal.

• 11 September 2012 - 23:15

Hanny:

Weer genoten van jullie verhaal. Hartikke leuk om alle belevenissen te lezen.
    Nu moet ik weer een week wachten begrijp ik.Haha.

Succes allemaal en groeten.

• 12 September 2012 - 20:43

Merel:

Bonochi! Kon ta bai? Een oplossing voor jullie route problemen, heel ouderwets misschien, maar een wegenkaart is daar echt ideaal. Heel veel succes daar, geniet ervan!

• 14 September 2012 - 22:34

Joke En Pieter Cremer:

hallo allemaal leuk om jullie zo te volgen geniet maar lekker