The begin! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu The begin! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

The begin!

03 September 2012 | Nederland, Willemstad

Nou hier zitten we dan, in ons huisje in de vochtige warmte. We zijn vanmorgen vroeg vertrokken. Om 5 uur hebben we met elkaar afgesproken op Schiphol in Amsterdam. Bijna iedereen was keurig op tijd.Behalve Kellie, Kellie was alvast aan de cultuur aan het wennen en kwam iets later. We hadden allemaal thuis al in gecheckt dus konden in een aparte rij waar we zelf onze bagage konden "droppen". Allemaal een beetje in de stress. "Is mijn koffer niet te zwaar, heb ik alles wel mee, ben ik niets vergeten en komt het allemaal wel goed". Waren de gedachten die door onze hoofden rond spookten. En ja hoor je kan het wel weer bedenken! 3 Meiden en 1 jongen samen opstap. En wie zijn koffer was weer te zwaar?? Ja die van die ene jongen natuurlijk. (is dit normaal niet andersom? meisjes teveel jongens te weinig??). Tjeerd kon een vors bedrag betalen om uiteindelijk al zijn kleren wel mee te kunnen nemen! Na het in checken hebben we met elkaar overlegd of we we niks waren vergeten. En ja hoor Kellie was natuurlijk iets vergeten (het kon ook niet anders). Dit bezorgde bij Kellie (en ouders vriendjes en vriendinnetjes en broer) de nodige stress. Uiteindelijk is alles opgelost en was het tijd om afscheid te nemen. Dit viel volgens mij bij iedereen een beetje tegen. "Hier gaan we dan, zonder papa en mama vriendje, vriendinnetje. Toch allemaal wel spannend en eigenlijk ook best wel lang." Met steun aan elkaar zijn we naar het vliegtuig gegaan. Allemaal wel een beetje zenuwachtig, er moest namelijk vaak genoeg geplast worden. We hadden een mooi plekje gekregen in het vliegtuig. Gezellig allemaal naast elkaar. Onderweg hebben we genoeg eten gekregen. S'ochtends eerst scrambled egg met een broodje en een heerlijk cakeje, s'middags hadden we kip met rijst, groenten en een over heerlijk toetje! (haha niet dus). Hierna hebben we nog een ijsje, een sandwich en voldoende drinken gehad. Met een tussenlanding op Sint Maarten, waar we een korte kennismaking hadden met de warmte. De vlucht is prima verlopen! Geen rare dingen gebeurd alleen wat kotsende mensen. Eenmaal aangekomen op Curaçao: bagage opgehaald, veilig door de douane gekomen en nu serieus kennis gemaakt met de zon en warmte. We zijn goed onthaald door onze begeleiders op Curaçao. Een korte rondleiding door Curacao die ons bracht bij het verblijf voor de komende 5 maanden. Ons huisje ziet er goed uit. Alles ruikt nog een beetje vreemd en is een beetje vies. Maar met een flinke poetsbeurt is alles helemaal perfect. Het is natuurlijk wel iets anders dan thuis dus is het voor ons allemaal toch wel even wennen. Eenmaal een rondleiding gehad door ons huis, gingen we boodschappen doen. We zijn op weg hiernaartoe langs onze stageplek gereden. Het zag er allemaal goed uit en zijn alle vier benieuwd wat het ons zal brengen. (Of wat wij hun zullen brengen.) We hebben de eerste boodschapjes gedaan bij de appie hein. ("ja die hebben ze hier ook!") Op de terug weg hebben we onze ogen weer uitgekeken hoe het er hier allemaal uitziet. Met de gedachten dat we hier de komende tijd verblijven zullen en allemaal leuke nieuwe dingen zullen beleven. We zitten nu te overleggen over wat de komende tijd ons brengen zal. Alles op orde stellen zodat we alles duidelijk hebben. Iedereen is nu bek af. Het is nu bij jullie 02:32 en bij ons 20:32. We gaan nu lekker slapen en binnenkort komt er weer een nieuw verhaal, over hoe onze eerste week verlopen is!
Jullie liggen al lang te slapen allemaal, wij gaan nu ook op bed!

Allemaal knuffels en kusjes vanuit het zonnige (warme) Curaçao

• 03 September 2012 - 13:28

Anniek De Jong:

Aaah super te horen dat alles goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen.
    Spannend hoor, ben benieuwd wat jullie te wachten staat. Zal jullie blijven volgen en ga jullie missen dit schooljaar :(

Dikke kus Anniek!

• 03 September 2012 - 14:02

Jans Bekkering:

Enorm leuk verslag om te lezen.
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie updates.
    Heel veel plezier, en succes met het schoonhouden van jullie onderkomen.

• 03 September 2012 - 16:16

Stephanie Bekkering:

Mooi geschreven en top dat de reis goed is verlopen. Ben benieuwd naar de volgende verhalen!!

• 03 September 2012 - 19:10

Nancy:

Leuk om dit lezen. Bwn blij dat de reis zoe goed ging en da de eerste insruk positief is. Kijk nu al uit naar het volgende verslag. Maar jullie vooral genieten.

• 03 September 2012 - 19:11

Nancy:

Ik zal volgende keer zonder typfouten reageren. Lijkt wel raar zo.

• 04 September 2012 - 12:20

Hanny Van Den Berg:

Hallo Kellie.
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Spannend allemaal .Ik kijk al uit naar het volgende verslag.

• 04 September 2012 - 20:52

Carolien:

leuk hoor om het eerste verhaal te lezen goed gedaan
    hebben jullie ons buiten nog zien zwaaien zondag op schiphol
    we stonden op de pier,hetvliegtuig reed presies voor ons langs
    geweldig en toen die motoren, een hels kabaal waar je kippenvel van krijgt
    en daar gingen jullie de grote oceaan over.
    heel veel succes daar in curaquo.

• 04 September 2012 - 20:55

Eward:

Hallo wereldreizigers! Erg leuk verslag en ben benieuwd naar de volgende rapportage. Echter over dit verslag heb ik nog wel een kleine opmerking. Mij was namelijk ter gehore gekomen dat het niet alleen de mannelijke reiziger was die met zijn bagage over de schreef ging. Mevrouw R. J. Te G had de Weegschaal thuis waarschijnlijk ook niet geijkt ;-). Veel plezier daar!! Groetjes fam de Goede/Tijnje

• 05 September 2012 - 22:10

Ineke:

Wat leuk om het verslag te lezen.
    Bedankt!!! Ik zal jullie volgen (in het verslag)!
    Was super gaaf om het vliegtuig om de flightradar te volgen.
    Lekker veilig aangekomen en nu genieten en naar het stageadres.
    Is het huisje al lekker gesopt?
    Edward heeft gelijk volgens mij moest er inderdaad iets uit de koffer worden gehaald van mevrouw R.
    Maar genieten meiden en heer. maak er een super leuke tijd van.
    LiefsXXX

• 06 September 2012 - 13:58

Ron Arends:

Beste Tjeerd,Rika,Kellie en Michelle

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en dat Tjeerd genoeg kleren bij zich heeft. (ik maakte me daar al zorgen over)
    Geniet van de prachtige omgeving en dit ervaringen de komende maanden.
    We zullen elkaar snel via de skype spreken!

Groet Ron en alle obaw collega's

• 07 September 2012 - 16:00

ELIAAAA!!!!!!:

heey
    coole foto's en ik heb julie ook gevolgt op flightradar
    moeten jullie dan zwem les geven aan mensen die 50 zijn hihihihihihi :p (geniaal)
    en het koken hoe zit het daar mee
    eten julie alleen maar patat,pannekoeken,pizza of gaan julie soms vaak uiteten
    xxxx ELIAAAA!!!!!! (hihihihi)<33