Week 6 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 6

15 Oktober 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Dit was alweer onze 6e stageweek. Het was voor ons op het oog een lekker weekje omdat we woensdag vrij krijgen omdat het dan de dag 10-10-10 is ( de dag waarop Curaçao onafhankelijk is geworden ). Dus 2 dagen stage lopen een dagje vrij, dan nog een keer 2 dagen stage lopen en alweer weekend. Klinkt niet verkeerd. Tel daarbij op dat we elke dag mooi weer hebben en op Curaçao wonen en je word nu al jaloers. Omdat we voor school een project moeten organiseren zijn we daar nu druk mee in de voorbereidingen. Zo zijn we maandag opzoek gegaan naar een geschikte locatie. Van onze begeleider hadden we gehoord dat bij het atletiek stadion een mooie en goede locatie zou kunnen zijn dus wij in de middag hier naartoe. Dit was ook zeker een hele geschikte locatie wat bestaat uit een mooi stadion en ook beschikt over een mooi wedstrijd zwembad. Dus dit was voor ons dan ook direct duidelijk dat dit de locatie van onze "sponsorloop" zal gaan worden. Bij het zien van het Atletiek stadion kregen Michelle en Rika direct een idee..... Ze willen zelf ook gaan hardlopen. Prima en een goed en leuk idee denken Tjeerd en Kellie! Dit echter tot het moment dat Rika en Michelle de volgende dag met een heel uitgedacht plan komen over het hardlopen, Namelijk, Deze week 2 keer na stage hardlopen en vanaf volgende week 3 keer per week. Hierop besluit Tjeerd direct dat hij hier niet aan mee gaat doen en die tijd liever liggend in de zon doormaakt (hij word al een echte luie Curacaoenaar)! Kellie twijfelt en besluit uiteindelijk om vanaf volgende week wel mee te gaan doen met Rika en Michelle. Tjeerd was nog steeds wat lacherig over het idee om met 30 graden te gaan rennen maar die middag gingen Michelle en Rika toch echt voor de eerste keer hardlopen. Ze kwamen super enthousiast terug en hebben nu al zin in de volgende keer. Op de dinsdag avond zijn we uit eten gegaan om onze vrije woensdag alvast te vieren in het centrum van Otrabanda. met mooi uitzicht op de pontjesbrug. Op de terug weg naar de auto komen we een honkbal stadion tegen waar heel veel trommels en muziek te horen is. we besluiten te informeren welke wedstrijd hier bezig is. De vriendelijke man bij de ingang verteld dat de finale`s bezig zijn. dit tussen 2 teams die een best of 7 spelen. oftewel, welk team als eerste 4 keer heeft gewonnen is de winnaar van Curaçao. De man verteld ook dat het al 3-1 staat en dat het vanavond misschien beslist gaat worden. Wij zijn ondertussen heel erg benieuwd naar de wedstrijd en besluiten een kaartje te kopen. Dit was een groot succes want direct hadden we alle 4 het honkbal virus te pakken. we hebben onze ogen uitgekeken. Wat kunnen deze mensen een sfeer maken tijdens een wedstrijd. De wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen door het team dat achter stond en de stand is dus nu 3-2. Wij hebben direct gevraagd wanneer de volgende wedstrijd word gespeeld en deze word op de donderdag avond gespeeld. We kijken er nu alle 4 al naar uit. Op de terug weg nog even langs de starbucks gegaan en daarna lekker naar huis. Op de vrije woensdag zijn we in de ochtend naar de Aloe vera farm gegaan. Dit is een plantage waar aloe vera planten groeien, van het sap van deze planten worden verschillende geneeskundige en huidverzorgende producten gemaakt. In de middag wouden Michelle en Rika even genieten van de vrije middag door lekker thuis bij het zwembadje te liggen. Kellie en Tjeerd besloten om nog een keertje naar de noordkust te gaan rijden en bij de wilde zee te gaan kijken. De zee is echter nooit bereikt want onderweg kwamen zei een aapje tegen die al de aandacht trok. Tjeerd uiteindelijk met trillende benen naar het aapje toe om deze een handje te geven maar het was gelukkig een heel tam aapje en ging dit prima. Kellie bleef liever dicht bij de auto staan maar uiteindelijk heeft ook Kellie het aapje aangeraakt. Een geslaagde vrije dag! Op donderdag krijgen wij op stage te horen dat er slecht weer richting Curaçao komt. En word er verteld dat we misschien maar beter wat extra eten in kunnen slaan voor het geval dat het echt heel slecht weer gaat worden. Dit blijkt gelukkig allemaal mee te vallen. Wel is het een paar keer erg bewolkt geweest en soms wat onweer. Maar daar is alles mee gezegd. In de avond stond weer de honkbal wedstrijd op het programma. Wederom zeer geslaagd en de stand word gelijk. 3-3. Zaterdag dus echt de grote Finale en we kijken er nu alweer naar uit. Na de laatste stage dag hebben we lekker thuis gezeten en Nederlandse programma`s terug gekeken. Onder anderen The Voice of Holland en Expeditie Robinson. Hierna lekker vroeg naar bedje. Zaterdag vroeg kwam de schoonmaakster weer langs die is natuurlijk altijd welkom. Rika en Michelle in de ochtend weer even hardgelopen. En ik de middag lekker bij het strand liggen. Aan het eind van de middag belt onze stagebegeleider Ramses om te zeggen dat de finale van het honkbal vanavond niet doorgaat omdat er slecht weer word verwacht. Wij zijn hierdoor erg teleurgesteld want we hadden ons hier heel erg op verheugd. Als alternatief maar bij een softbal wedstrijd van onze huisbaas gekeken. Dit was een vriendschappelijk wedstrijdje en dit was ook duidelijk te zien. de leeftijd verschillen waren ook erg groot. Zo deden er kinderen mee maar ook 50+ ers. Vandaag zijn we even bij het vliegveld gaan kijken, altijd leuk vliegtuigen die landen en opstijgen. Hierna dan eindelijk weer eens iets cultureels gezien. De grotten van Hato. Was leuk om een keer te zien maar een 2e keer is niet nodig vinden we alle 4 haha. In de middag werd er weer vol op geskyped met Nederland. De volgende week word voor Rika en Tjeerd iets anders als normaal. Rika Haar vader en zusje komen naar curaçao, en ook Tjeerd zijn vriendin en haar moeder komen hierheen. Meer hierover volgende week!

Groetjes vanuit het nog steeds zonnige Curaçao!

• 15 Oktober 2012 - 12:57

Oma Van Michelle,:

WAt een verhaal weer .Jullie vervelen je niet een moment.Leuk dat jullie bezoek krijgen ui Nederland.IL kan niet wachten. kus oma

• 16 Oktober 2012 - 20:14

Carolien:

jullie hebben leuke dingen gedaan afgelopen week
    volgens mij voelen jullie je al aardig thuis op curacau
    lekker actief ,nu a.s. vrijdag de verkiezingen ik hoop
    dat alles een beetje rustig verloopt hier kun je geen
    krant open slaan of er staat wel weer wat van curacou in
    is het niet de politiek dan is het wel weer wat anders
    pas goed op elkaar in deze roerige tijd.

• 17 Oktober 2012 - 21:06

Merel :

Leuk om jullie verhalen te lezen! Hebben jullie de aloe vera ook geproefd bij de aloe vera farm (heel smerig!). Wat nog super leuk om te doen is trouwens is met quads een tourtocht te doen. Kom je op super mooie plekken waar je met de auto niet kunt komen, wel prijzig maar super leuk!

• 18 Oktober 2012 - 22:44

Nancy:

Alle huidjes weer gereinigd met de Aloe Vera? Was weer erg leuk jullie verslag te lezen.
    Ben benieuwd hoe de verkiezingsstrijd gaat en wat jullie daarvan merken.
    Veel plezier voor Rika en Tjeerd met hun familie.

• 19 Oktober 2012 - 21:46

Joke En Pieter Cremer:

rika wij willen jou feliciteren met je verjaardag maak er een leuke dag van met je vader en zusje

• 20 Oktober 2012 - 22:16

Gooitske En Henk:

Rika gefeliciteerd met je verjaardag,veel plezier met heit en Elian