week 7 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

week 7

21 Oktober 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Jemig week 7, we zitten gewoon al bijna op de helft en we moeten/ willen nog zoveel leuke dingen doen.

Het was deze week een beetje een rare maar leuke week voor sommigen. Er kwam namelijk bezoek van Tjeerd en Rika. De vriendin en haar moeder van Tjeerd kwamen langs en de Vader en het Zusje van Rika. Dinsdag kwam de vriendin van Tjeerd aan. Stonden we dan met ons welkomst drankje keurig optijd te wachten op Hato( het vliegveld van Curacao). Helaas had het vliegtuig een uur vertraging en mochten we in de brandende zon wachten. Later bleek dat de motor van het vliegtuig kapot was en dat die in de tussenlanding gemaakt moest worden. Wat ik kan begrijpen dat als je op dat moment nog met het vliegtuig moet vliegen dit niet echt een rustgevend gevoel is. Gelukkig zijn Manon en haar moeder veilig en ongedeerd aangekomen op het o zo zonnige Curacao. Tjeerd was de dagen ervoor al wat zenuwachtig. Dit was duidelijk te merken aan zijn gedrag, hij was namelijk nog drukker als dat ie anders al was. Dit gevoel konden we begrijpen, stiekem vonden we dit ook wel weer grappig. Donderdag kwamen Rika haar vader en Zusje. Het was de bedoelling dat Rika en Michelle hun gingen ophalen van het vliegveld. Ze waren keurig optijd weg gegaan van stage en huis. Het was de bedoelling dat ze de landing boven aan de berg gingen bekijken en zouden daarna naar beneden rijen om ze naar buiten te zien lopen. Hun daar boven op die berg maar wachten. Na een uur van de officiele landingstijd dacht Rika van laat ik mijn vader toch maar eens vragen. Stuurde Rika haar vader een sms van zijn jullie al geland. De reactie hierop was Ja, goede reis gehad zitten nu in de bus naar het appartement. Op dat moment waren Rika en Michelle dus nog boven op de berg aan het wachten op de landing. Toen maar gou in ons autotje en er zelf maar achteraan rijden. Ook hun hebben een goede reis gehad en zijn veilig in de hitte beland.

Rika en Tjeerd lopen beide gewoon halve stage dagen tot 12 uur. Hierna staat de familie of vriendin voor de deur van stage te wachten om ze op te halen en leuke dingen te doen. Kellie en Michelle blijven dan zielig alleen over op stage. Zei draaien gewoon het normale programma en waar nodig is worden de lessen van Rika en Tjeerd door ons over genomen. Tot nu toe gaat dit goed. Tjeerd geniet er vollop van om zijn meisje weer te zien. Ze doen allerlei leuke dingen, waaronder: naat het strand, snorkelen, uit eten (te vaak ook lunch terwijl Kellie en Michelle zielig aan hun stukje brood zitten) , samen romantisch naar Klein Curacao en nog veel meer. Rika haar vader en zusje zijn donderdag middag aangekomen. De donderdag zelf is er niet heel veel gedaan. Rika is op visite geweest en heeft even gezellig een drankje gedronken met haar vader. Ze waren al vroeg weer thuis. De vader en het zusje waren moe van de reis en hadden toch wel een kleine jet lag. De dagen hierna is ook veel door hun ondernomen. Het enige minpuntje was het weer. We zitten op dit moment midden in een regen periode. De zon schijnt amper, maar het is wel heel warm en super vochtig. Elke dag heeft het minimaal wel een keertje geregend. Hierdoor worden de mogelijkheden om dingen te ondernemen op Curacao wel beperkt. Het fijnste wat je natuurlijk in je vakantie op Curacao wil doen is op het strand liggen. Alleen zonder zon en met warmte en regen is dit niet heel fijn. Het scheelt wel dat het hier op het ene moment regent en op het andere moment schijnt de zon weer. Dus elke dag is er wel een mogelijkheid om op het strand te liggen.

De woensdag avond was het ladiesnight only. Tjeerd was met zijn vriendin en haar moeder uiteten. De dames dachten, hier moeten we gebruik van maken. We zijn deze dag eerst naar de Kleine Knip geweest (een van de mooiste stranden op Curaçao) we hadden namelijk alledrie een nieuw snorkelset gekocht die we graag wilden uitproberen. Het viel alleen een beetje tegen. Omdat het weer een beetje onrustig was/ is, het waait veel en regent vaak. Hierdoor is de onderwaterwereld op Curaçao ook minder mooi. Het zand onderwater stuift helemaal op waardoor het onder water een stuk minder helder is dan normaal. De vissen zijn dus bijna niet te zien. Maar dit mocht te pret niet bedrukken, we hebben onze snorkels uitgeprobeerd en hebben ervan genoten. Savonds zijn we met z'n drieën uiteten geweest bij de Tropen. Het eten was echt super lekker. Er ontbrak tocht wel 1 klein dingetje. Tjeerd. In de afgelopen weken zijn we constant bij elkaar geweest en hebben we al de leuke dingen met z'n 4en ondernomen. Stiekem miste we Tjeerd wel een beetje aan onze tafel. Ondanks het gemis (haha) hebben we een leuke avond gehad!

Zaterdag was het Rika haar 20ste verjaardag! Daar hoort een feestje bij natuurlijk! We hadden stiekem zonder dat Rika het wist vlaggetjes bij stage geleend waarmee we het huis konden versieren. Zaterdag ging Rika met haar vader dingen ondernemen. Michelle en Kellie hadden deze dag dus mooi de tijd om boodschappen te doen, Rika haar Cadeautje te kopen en om het huis te versieren. Het is ons allemaal gelukt. Boodschappen waren gedaan, het cadeautje moest alleen nog even leuk ingepakt worden. Op dat moment smsde Rika dat ze naar huis kwam. Daar kwam de stress haha. We hebben Rika gouw terug gesmst dat ze nog maar even een kwartiertje moest wachten omdat we nog niet thuis waren. Uiteindelijk alles optijd klaar en af gekregen voordat Rika thuis kwam. Savonds kwamen de vriendin van Tjeerd en haar moeder en Rika haar vader en zusje bij ons eten. Pasta Pesto was het gerecht wat Rika had uitgekozen. Want ja als je jarig bent mag je uiteraard bepalen wat we die dag gaat eten (: Volgens mij vond iedereen het diner zeer geslaagd. Want er was geen ruimte voor de o zo mooie verjaardagstaart als toetje. Wij 4ren hadden natuurlijk al bedacht dat we dat als toetje gingen doen en hadden een plaatsje vrij gehouden voor de taart.

Zondag ging Tjeerd met zijn vriendin naar Klein Curaçao. Hij werd om 7 uur opgehaald. Ja, en dat in het weekend (beetje jammer voor de gene die naast zijn kamer slaapt). Toen Ik (Kellie) wakker werd (door Tjeerd) regende en omweerde het echt super hard. En het stopte ook maar niet. Arme Tjeerd en Manon. Samen op de boot naar klein curaçao in de regen en omweer. Gelukkig heeft dit de pret niet gedrukt en hebben ze toch een mooie dag gehad op het strand in de Zon! Rika was samen met haar vader en zusje op pad. en Kellie en Michelle waren naar het Sea Aquarium geweest. Hier kun je allemaal onderwater dieren vinden, waaronder schildpadden, haaien, roggen, dolfijnen en flamingo’s. Er waren verschillende shows waar we fanatiek aan mee hebben gedaan. We hebben schildpadden eten gegeven en aangeraakt, we hebben roggen gevoerd en geaaid, we hebben haaien aangeraakt en eten gegeven en hebben een dolfijnen show gezien. Op de helft van de dag wou Rika haar bikini ophalen. Alleen waren wij toen helaas net in het aquarium en konden we niet snel naar huis. Rika besloot om ook naar het sea aquarium te komen. Zij hebben de helft ook mee gedaan. Dit was een leuke ervaring. Zulke dingen maak je niet elke dag mee. Maar het is toch wel een try before you die!

Nou dit was week 7. op naar week 8. De laatste daagjes van Manon en haar moeder op Curaçao. De vader van Rika is de volledige week nog op het eiland, zei vertrekken de maandag erop weer naar de kou.
Hoop dat jullie de kou allemaal nog aan kunnen. Zo niet zijn jullie allemaal welkom op het eiland! :)

ps.de verkiezingen zijn geweest. De uitslag is wat ongunstig voor de Nederlanders. De partijen die voor de onafhankelijkheid zijn en dus zo snel mogelijk van Nederland af willen zijn uitgekomen met de meeste stemmen. Her hebben we vrij weinig tot niks van gemerkt. We zoeken het gewoon niet op en gaan niet met de mensen hierover in discussie.

Een fijne week allemaal en tot het volgende verslag! (:

• 23 Oktober 2012 - 23:12

Hanny:

Hallo eiland bewoners.

Het was weer leuk om de belevenissen te lezen. Jullie raken daar al aardig thuis. En wat leuk dat er familie bezoek is. Ook weer even wennen.
    En de regen is jammer maar het blijft lekker warm. puf puf puf.

Nog een fijne tijd met groeten van Hanny.
    Daggg!!!!

• 24 Oktober 2012 - 11:16

Carolien:

hallo alle vier

fijn om te lezen dat jullie tijdens de verkiezingen geen last hebben gehad
    we gaan er dan nu ook maar van uit dat het zo blijft.druk met bezoek is
    voor jullie allemaal even anders, en veel bewolking op curacau wij hebben
    hier lekker weer tijdens de herfst vakantie het is zelfs 20 graden geweest
    met flink wat saharas zand er bij maar eind deze week wind rechtstreeks
    uit de pool dus dat betekend kou met nachtvorsten dus genieten jullie maar
    lekker van de bewolking met warmte.

• 24 Oktober 2012 - 11:24

Mar Bruins:

Jullie hebben heel wat beleefd met het bezoek er bij. Het zal straks wel weer anders zijn als ze weer naar huis zijn Ik hoop dat het weer op knapt.In iedergeval niet koud gr. Oma van Michelle

• 24 Oktober 2012 - 13:22

Cathy:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Zo kan ik tussendoor eens even bijlezen wat jullie daar allemaal beleven. Jammer van de regen.. vergelijkbaar met NL op dit moment:(

geniet ervan
    (vriendin Rika)

• 25 Oktober 2012 - 12:47

Ineke:

Mooi verslag weer! Wij lezen het trouw elke week.
    Gezellig Rika en Tjeerd bezoek en..Rika haar verjaardag op Curacao.
    Ja...die regen...maar dat is normaal natuurlijk in deze tijd op Curacao.
    Leuk dat jullie 's middags vrij kunnen nemen Rika en Tjeerd, zo kun je het bezoek mooi wat laten zien.
    Hoe vindt Elia het op het eiland? Het was voor haar wel een erg lange vliegreis.
    Leuk dat versieren met een verjaardag en taart als toetje.
    Geniet met z'n allen en nog een fijne tijd gewenst!
    Heel veel plezier, groetjes Ineke