Week 16 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Sint Michiel Liber, Curaçao van michellerikakellietjeerd - WaarBenJij.nu

Week 16

23 December 2012 | Curaçao, Sint Michiel Liber

Hallo allemaal
Het is al bijna kerst. Wel een raar gevoel hoor kerst in een warm land. Niet gezellig bij de kachel met warme chocomelk maar gewoon lekker in je korte broek buiten. Dit vinden we allemaal nog wel erg raar. De sfeer is dan ook gelijk heel anders. In Nederland heb je meer een kerstsfeer met de kou en de kachel enzo.

We hadden deze week een gewone volle week stage. Je merkt aan de cliënten wel dat het ook bijna kerst is ze reageren allemaal wat anders. Ook hebben we minder deelnemers bij de sportlessen omdat iedereen druk is met de voorbereidingen voor kerst. De komende weken hebben we niet echt volle weken meer. We zijn aankomende week maandag middag vrij en dinsdag en woensdag de hele dag. Dus dat ziet er goed uit!

Deze week had Michelle haar laatste trainingen voor hockey. Maandag en donderdag heeft Michelle nog fanatiek gesport. De komende 2/3 week is er geen hockey dus zou Michelle iets anders moeten gaan zoeken om toch te kunnen sporten. Ook Tjeerd heeft even geen voetbal meer. Het hardlopen kon deze week niet veel doorgaan door allerlei dingen die er tussen door kwamen. Volgende week zou er ook niet veel gesport worden met de kerstdagen maar daarna gaan we er weer helemaal tegen aan.

Vrijdag hadden we nog een leuke activiteit op stage. Een broer van een cliënt had een hiking georganiseerd. We zouden om 08.00 uur vertrekken met de bus naar Kokomo beach om daar te starten met de hiking. Uiteindelijk vertrokken we pas om 08.45. Achja dit zijn we wel gewend want het is Curaçao he! Alles op een rustig tempo. We hebben tijdens de hiking veel van de natuur gezien. De meneer vertelde veel over de natuur. Helaas was dit in het Papiaments dus hebben we er niet heel veel van kunnen verstaan. Tsja dan hadden we maar Papiaments moeten leren!

Voor het weekend hadden we grote plannen. Zaterdag zouden we een chill dagje op het strand doen en zondag zouden we de Christoffel berg gaan beklimmen. De plannen zijn iets anders geworden. Zaterdag regende het de hele dag best wel hard. We zijn dus niet naar het strand geweest maar zijn gewoon bij huis gebleven. Iedereen kon even skypen met de familie en de rest van de dag lekker achter de laptop uitzending gemist kijken. We hebben besloten om zondag ook maar niet de christoffel berg te beklimmen. De vooruitzichten van het weer waren niet zo goed. En als je de Christoffel berg wil beklimmen moet je al om 06.00 uur beginnen. En we wilde niet zo vroeg opstaan voor niks. We hebben ’s ochtends even de wasjes gedraaid en zijn ’s middags naar het strand gegaan. Het was best wel bewolkt maar dat lag ook wel lekker. Af en toe kwam er even een koude windvlaag en werden de hemdjes aangetrokken.

Fijne kerstdagen allemaal vanuit Curaçao!
Tot volgende week!

• 24 December 2012 - 09:37

Nancy:

Zal best raar zijn kerst met mooi weer. Maar toch altijd beter dan hier in het erg natte Nederland met zelfs temperaturen van 10 tot 13 graden. Vinden wij warm hoor!
    Fijne dagen!!!

• 24 December 2012 - 11:59

Mar Bruins:

Dat was inderdaad een rustig weekje. Fijne feestdagen en gauw tot ziens g. Mar bruins

• 24 December 2012 - 19:40

Henk En Gooitske Jelsma:

Hallo harde werkers / vakantiegangers

Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.

Groeten van Henk en Gooitske uit het natte Heerenveen.

• 24 December 2012 - 20:52

Carolien:

wij wensen jullie alle 4 gezellige KERSTDAGEN en een heel sporief NIEUW JAAR
    morgen heerlijk gourmetten met elkaar en geniet er nu maar van deze korte broeken
    kerst heel bijzonder toch nu kan het nog die kachel komt echt wel weer en dan denken
    jullie van zaten we maar op curacau dus !!!!
    groetjes carolien.